10 tipov ako sa stať dobrým HR koordinátorom!
Ing. Veronika Karcolová
Stať sa koordinátorom je v dnešnej dobe bežné. Avšak byť dobrým koordinátorom, ktorého si vážia jeho vlastní zamestnanci, ktorých koordinuje, bežné rozhodne nie je.
Prinášame 10 tipov pre tých, ktorí to so svojou prácou myslia vážne a chcú sa stať profi koordinátormi:
1. Komunikácia
Komunikuj s ľuďmi tak, ako chceš aby oni komunikovali s tebou. Zdvíhanie telefónu by malo byť samozrejmosťou každého koordinátora, avšak ak si práve v opačnej situácii, pošli aspoň krátku SMS, aby nevznikol dojem, že daného človeka ignoruješ. Poskytuj pravdivé a relevantné informácie! Ak si si nie práve istý, prezisti si informáciu u šéfa alebo kolegu a až potom posuň túto informáciu ďalej.
2. Empatia
Buď empatický a ľudia ťa budú milovať! Nie je nič lepšie ako koordinátor ktorý je milý, ústretový a vie sa usmiať na svojich zamestnancov, občas zavtipkovať alebo pochváliť ich. Vlož do svojej práce srdce a ľudia to budú vnímať a cítiť!
3. Vzťah
Ak sa budeš zaujímať nielen o to, ako zamestnanec pracuje, ale aj o to, aký život vedie mimo práce, bude to len tvoje plus. Dáš mu najavo, že nie je len číslo, ale skutočne ti záleží na ňom samotnom!
4. Kontakt
Teraz máme na mysli ten osobný. Navštív zamestnancov priamo na ich pracovisku, pýtaj sa ich na prácu, informuj sa o jej podrobnej náplni. Popros ich, nech ti ukážu, čo presne robia! Zabiješ tak dve muchy jednou ranou – zamestnancom dáš najavo, že sa o nich zaujímaš a potenciálnym uchádzačom o zamestnanie budeš vedieť presne popísať, čo ich v práci čaká a čo neminie.
5. Poslanie
Maj vôľu pomôcť ľudom v ťažkej životnej situácii. Pokiaľ to bude nutné, ale na druhej strane aj možné, prihovor sa za nich napr. pri získaní lepšej pozície.
6. Spravodlivosť
Buď spravodlivý a použi rovnaký meter na každého. Máš obľúbeného zamestnanca, ktorému odpustíš/vybavíš aj nemožné? Takýto prístup nie je dlhodobo udržateľný a pre dobro celého kolektívu tento spôsob radšej nepoužívaj.
7. 24 hodinová podpora
To je to, čo máš napísané aj v zmluve - v náplni tvojej práce. Neznamená to, že máš byť dostupný na telefóne aj o druhej v noci, avšak ak ti potrebuje zamestnanec večer oznámiť, že na druhý deň nepríde do práce lebo sa cíti zle a je chorý, nie je na škodu aj pre teba túto informáciu dostať včas. Snažíme sa byť prítomní pre ľudí vždy, keď nám potrebujú niečo oznámiť. Však? :)
8. Vzdelávaj sa
Uč sa, aký prístup zvoliť na ľudí, čo na nich platí/neplatí, aby si svoju prácu vykonával čoraz lepšie! Veľa čítaj, absolvuj školenia, pýtaj si radu od kolegu alebo sa proste praxou vycibri!
9. Poskytni pomoc v každom smere
Ak chceš byť skutočný profík vo svojom odbore, pomôž ľudom nájsť nielen prácu, ale poskytni im aj pomoc nad rámec, napr. informácie ako využiť možnosti, ktoré ponúka úrad práce, ako šetriť peniaze, ako vytvoriť dobrý životopis a pod.
10. Vytrvalosť
Vieme, že je občas ťažké zachovať chladnú hlavu v pekelných situáciách, no aj táto vlastnosť z teba robí lepšieho koordinátora. Ak máš zlý deň, nedarí sa ti alebo ťa niekto fakt nahneval, nevybíjaj si svoju zlosť na druhých – zostaň nad vecou a tak zdokonaľ svoj charakter. Dáva ti zamestnanec dosť bizarné otázky? Pochop, že každý je odborník v tom, čomu sa neustále venuje vo svojom zamestnaní, takže buď vytrvalý pri vysvetľovaní.
Bonusový bod
Aby si sa stal dobrým koordinátorom, telom aj dušou, musíš sa naučiť jednu dôležitú vec! Po práci alebo cez víkend si vždy vyhraď na seba toľko času, koľko to bude len možné. Zamestnaj svoju myseľ tým, čo ťa prinúti relaxovať. Potrebuješ predsa oddych a načerpať sily do ďalšieho týždňa. Tí, ktorí túto prácu vykonávajú dobre vedia, že je to skutočne psychicky náročná profesia, preto si musíš očistiť svoju myseľ!