Recruiting a recruiter - čo znamenajú tieto pojmy?
Tím Proplusco
Ide o činnosť, ktorá je spätá s náborom a výberom zamestnancov. Recruiter je náborár, čiže osoba, starajúca sa o hľadanie vhodných kandidátov pre konkrétnu spoločnosť. Môže ísť o bežného personálneho pracovníka, ktorý pracuje priamo v spoločnosti, môže sa však jednať aj o externého pracovníka poskytnutého personálnou agentúrou.
"Ani my v Propluscu nemáme núdzu o takýchto profesionálov, ktorí sú v tejto oblasti praxou ostrieľaní, požiadavkám našich klientov vždy naklonení a pripravení splniť svoju povinnosť nájsť toho najvhodnejšieho kandidáta."
Náplňou práce každého „recruitera“ je hľadanie bežných tzv. „ľahšie dostupných“, zamestnancov aj keď v dnešnej dobe nie je nič ľahké a na akúkoľvek pozíciu je potrebné vynaložiť veľké úsilie.
Príslovie „Hľadať ihlu v kôpke sena“ je ideálne na vyjadrenie náročnosti samotného recruitingu.
Hľadanie špecifických pracovníkov to je už „náročnejší a zdĺhavejší proces výberu“, ktorého výsledky sa nedostavia hneď, ale zväčša až o niekoľko mesiacov, ide o niekoľko kolové pohovory, špeciálne testovanie kandidátov, vyjednávanie podmienok tak, aby bola jedna aj druhá strana spokojná.
Ak chcete byť skutočne úspešným RECRUITEROM, mali by ste:
- ovládať každý jeden segment trhu, poznať spoločnosť resp. klienta ako by ste tam sám/sama pracoval,
- vedieť sa dopytovať tie správne otázky, na strane zamestnávateľa i potencionálneho zamestnanca,
- byť kreatívny a vedieť sa vynájsť v rôznych situáciách, ktoré môžu vzniknúť na pohovore, či v spoločnosti,
- byť komunikatívny,
- mať tzv. „správny nos“ na ľudí.
- mať v povedomí obchodného ducha, pretože cieľom a za úspechom každého dobrého recruitera stojí umiestnenie ponúknutého kandidáta
Kvalitný recruiter je takmer ako psychológ – buduje dôveru, je schopný načúvať, vie si pospájať každú jednu informáciu (ktorú vie šalamúnsky no vždy pravdivo pretaviť do písomného hodnotenia), poskytuje odporúčania a rady, tvorí korektné a dlhodobé vzťahy.
Akými vlastnosťami by mal disponovať úspešný recruiter?
Dôveryhodnosť – správny recruiter musí spoločnosť (resp. klienta) ktorého zastupuje, v mene ktorého koná dokonale poznať, nemôže zaváhať pri predstavovaní pracovnej ponuky, len tak si získa dôveru kandidáta.
Profesionálnosť – nikdy netreba podceniť prípravu na pohovor s kandidátom, pretože každá pracovná ponuka, každé osobné stretnutie je iné a nemôžete sa držať jednej naučenej schémy ako viesť pracovný pohovor, je treba ku každému kandidátovi pristupovať individuálne, s veľkou dávkou profesionality a odbornosti, žiadne nevhodné výrazy, slangy, povyšovania k príjemnej atmosfére na osobnom stretnutí nepomôžu.
Aktívne počúvanie – skúsený recruiter by sa mal vyhnúť klasickým, otrepaným otázkam typu „Kde sa vidíte o 5 rokov?“, „Vaše pozitíva a negatíva?“, „Čím by ste ma presvedčil?“ To znamená, že pohovor nie je vedený iba na báze vopred pripravených otázok, recruiter sa snaží zameriavať na komplexné záležitosti, navodiť príjemnú bezstresovú atmosféru a následne každý skúsený recruiter vie presne, kde potrebuje kandidáta dostať svojimi otázkami, čo za každým vyjadrením hľadať ako sa pýtať, no dôležité je vedieť nechať kandidáta aj rozprávať.
Vyhýbanie sa škatuľkovaniu – zle napísaný životopis nemusí hneď znamenať, že nemáte žiadnu šancu. Profesionál predpokladá, že aj za takýmto životopisom sa môže skrývať niekto, kto má silný potenciál.
Ak si myslíte že disponujete týmito vlastnosťami, a recruiting je oblasť ktorá vás zaujíma, neváhajte nás osloviť na čísle 0911 966 599. Možno hľadáme práve vás, a spolupráca s našou spoločnosťou bude tá, ktorú ste vždy hľadali :)