Personálny a mzdový outsourcing: zbaví zamestnávateľa starostí a ušetrí čas aj náklady
Ing. Martina Némethová
Administratívna záťaž zamestnávateľov je čoraz väčšia a nemálo ukrajuje aj z finančných rozpočtov. Už pri niekoľkých zamestnancoch je nevyhnutné investovať do riešenia personálnej a mzdovej agendy, pričom v tomto smere netreba nechávať nič na náhodu.
Aj malý omyl či nedbanlivosť môže zamestnávateľa totiž poriadne zabolieť. Personálnu a mzdovú agendu môže zamestnávateľ veľmi efektívne zabezpečiť práve prostredníctvom outsourcingu.
Vedenie personálnej a mzdovej agendy už pre menší počet zamestnancov predstavuje náročný proces z hľadiska organizačného aj časového. Okrem toho musí zamestnávateľ priebežne sledovať legislatívne zmeny a ustriehnuť plnenie celého spektra povinností od podávania výkazov, cez zadávanie platobných príkazov až prihlasovanie či odhlasovanie zamestnancov z poisťovní. Personálna agenda je potom osobitne náročná aj z hľadiska vedenia spisov či evidencie dochádzky.
Nie je žiadnou novinkou, že spracovávanie personalistiky a miezd si vyžaduje mimoriadnu pozornosť a presnosť, kompletnú znalosť platnej legislatívy, pričom zďaleka nejde len o rutinné záležitosti, ktoré by sa dali rýchlo naučiť a priebežne vybavovať. Financovanie zamestnancov z oblasti spracovania personalistiky a miezd je tiež pre každého zamestnávateľa ekonomicky náročné.
Komplexné služby personálneho a mzdového outsourcingu
Služba personálny a mzdový outsourcing zahŕňa komplexné riešenia flexibilne navrhnuté presne na mieru potrebám zamestnávateľa s dôrazom na úsporu času aj peňazí. Okrem toho, outsourcing personalistiky a miezd dáva zmysel aj z organizačného hľadiska.
Zásadnou devízou tohto riešenia je nastavenie ideálneho mzdového modulu podľa individuálnych potrieb zamestnávateľa, komplexné spracovanie zamestnaneckých miezd, komunikácia s poisťovňami a úradmi, pravidelné štatistické výstupy a detailný online reporting. Okrem toho sa ochotne postará aj o personálnu agendu – od správy osobných spisov zamestnancov, cez prípravu zmlúv a dokumentov až po detailnú evidenciu dochádzky.
Úspora času a financií pre malých aj veľkých
Pre menšie aj väčšie spoločnosti predstavuje personálny a mzdový outsourcing jedinečnú príležitosť na zefektívnenie interných procesov. Menší zamestnávatelia často nemajú kapacitu na samostatnú personálnu a mzdovú účtovníčku, ktorej plat by bol výraznou záťažou pre finančný rozpočet.
Ako je to pri väčších firmách? Tie by síce rozpočet aj mali, no často zápasia s náročným obsadzovaním odbornejších pozícií v tíme personálneho a mzdového oddelenia, čo si vyžaduje nákladné výberové konania a následné zdĺhavé školenia.
Finančná a organizačná optimalizácia
Hlavnou výhodou personálneho a mzdového outsourcingu je komplexná finančná a organizačná úspora. O to viac, ak zamestnávateľ outsourcuje na silného partnera, ktorý sa o tieto záležitosti dokáže postarať takpovediac pod jednou strechou.
V prípade, že sa zamestnávateľ služby personálneho a mzdového outsourcingu rozhodne využiť, nebude potrebovať vlastnú personalistku ani mzdárku, ani personálne a mzdové oddelenie. Platiť navyše bude len za skutočne vykonanú prácu, pričom si nemusí robiť starosti s nákladmi na technické vybavenie, softvér či pravidelné školenia a tiež ušetrí na množstve mzdových nákladov na vlastné pracovníčky, napríklad na nákladoch na dovolenky, prekážky v práci, stravovanie.
Navyše outsourcing preberá plnú zodpovednosť za personalistiku a spracovanie miezd v súlade s aktuálnou legislatívou, čím zamestnávateľovi šetrí čas a predchádza prípadným prešľapom. Zamestnávateľa nečaká teda žiadne riziko postihov zo strany dozorných orgánov.
Outsourcing preberá plnú zodpovednosť za personálnu a mzdovú agendu
Ako to teda celé vyzerá v praxi? Personálny a mzdový outsourcing poskytuje komplexné spracovanie personálnej a mzdovej agendy s profesionálnou garanciou. Rozsah služieb pre zamestnávateľov prispôsobuje, takže je možné využívať personálny outsourcing aj mzdový outsourcing zvlášť.
Služba personálneho a mzdového outsourcingu má pod kontrolou všetky dôležité termíny a taktiež aj všetky zmeny v legislatíve. Nestane sa, že by došlo k zmeškaniu lehôt a reakcií výziev zo strany štátnych orgánov. Stres z pokút a omeškania môže zamestnávateľ skrátka hodiť za hlavu, pretože obe agendy preberá táto služba v plnom rozsahu.
Prehľadné reporty stále k dispozícii
Využitie personálneho a mzdového outsourcingu, neznamená to, že v týchto agendách stratí zamestnávateľ prehľad. Práve naopak, služba používa pokročilé reportingové nástroje, vďaka ktorým má zamestnávateľ personálnu a mzdovú agendu vlastnej spoločnosti ako na dlani. Detailné reporty mu poskytnú všetky potrebné informácie vrátane užitočných štatistických výstupov, na základe ktorých môže omnoho jednoduchšie prijímať aj zložitejšie rozhodnutia.