Nezáväzná cenová ponuka pre firmy
Nezáväzná cenová ponuka pre firmy
Koľko ľudí potrebujete ?
Vyplňte nižšie údaje
Firma
Vyplňte meno
Vyplňte telefónne číslo
Vyplňte email
*Povinné údaje
Vyplňte nižšie údaje
Vyplňte miesto
Musíte súhlasiť s podmienkami.
Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním/Zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac
Viac informácii Ok
kolegovia v office vítajú novú kolegyňu
kariéra

Ako sa po rodičovskej dovolenke pripraviť na návrat do práce?

dôchodcovia

Ako vybaviť predčasný dôchodok?

kariéra

Odchádzate do nového zamestnania? Nezabudnite na korektný prístup

kolegovia v office vítajú novú kolegyňu
Tím Proplusco

10.6.20214 min. čítania

Nespokojnosť v aktuálnom zamestnaní vás dohnala do hľadania nového a napokon sa vám to aj podarilo. To je samozrejme veľmi povzbudivé, ako ale z vašej aktuálnej práce odísť tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam a čo môžete očakávať?

Nekompetentnosť vedenia, slabé pracovné ohodnotenie a rutina sú najčastejšími dôvodmi na zmenu zamestnania. Dnes nejde o nič výnimočné, ak niekto mení prácu aj každé tri či štyri roky, vďaka čomu má nielen pestrý životopis, ale aj skúsenosti s rôznymi zamestnávateľmi. Ak nechcete patriť medzi „stálice“, ktoré v jednom zamestnaní vydržia celý život, situáciám súvisiacim s odchodom do nového zamestnania sa nevyhnete.


Ako sa rozlúčiť s doterajším zamestnávateľom?

Ak už máte istotu nového pracovného miesta, nastal čas nielen na rozlúčku s vašimi doterajšími kolegami ale predovšetkým aj posledný rozhovor s vašim nadriadeným. Nechceme vás zaťažovať konkrétnymi paragrafmi týkajúcimi sa ukončenia pracovného pomeru, zameriame sa skôr na praktickú stránku, a teda, ako odísť zo súčasného zamestnania korektne.

V prvom rade si dajte záležať na tom, aby sa o vašom odchode dozvedel najprv váš šéf a až potom vaši kolegovia. Nech už boli vaše pracovné postoje a názory na veci akokoľvek odlišné, vždy sa oplatí odísť korektne a slušne. Napokon, nikdy neviete, kedy by sa vám korektné vzťahy s vašim bývalým šéfom mohli v budúcnosti zísť.


Výpoveď podávajte osobne

Výpoveď môžete ako zamestnanec podať buď doporučene poštou, alebo osobne. Pre korektnosť jednoznačne odporúčame druhý spôsob. V takom prípade si od zamestnávateľa nechajte potvrdiť prevzatie výpovede. Pre istotu dopĺňame, že pre platnosť podanej výpovede musí byť výpoveď písomná a jej doručenie zamestnávateľovi musí byť preukázané. Rozhodne neodporúčame podávať výpoveď e-mailom či dokonca cez SMS (áno, aj také prípady sa už stali).


Dôvody odchodu vysvetlite vecne a bez emócií

Ako zamestnanec nemusíte vo svojej výpovede uvádzať dôvody, ktoré vás k jej podaniu viedli. Odísť však po niekoľkých rokoch len tak bez toho, aby ste dali svojmu zamestnávateľovi čokoľvek najavo však nie je veľmi férové. Ak sa stretnete, vysvetlite slušne a bez emócií, prečo ste sa rozhodli podať výpoveď. Nikoho neobviňujte ani nič nevyčítajte, jednoduché vysvetlenie je však na mieste. Nezabudnite sa tiež poďakovať. Ak ste v zamestnaní strávili roky, určite mala vaša práca aj nejaké pozitíva.


Príďte s premysleným plánom

Pri odchode z aktuálneho zamestnania a nástupe do nového je dôležité dobré načasovanie. Jednak preto, aby sa váš súčasný zamestnávateľ necítil ukrátený a zároveň preto, aby ste nového zamestnávateľa nenechávali príliš dlho čakať.

Krátko po podaní vašej výpovede sa nevyhnete stretnutiu s vašim doterajším šéfom. Buďte na toto stretnutie pripravený a oznámte, kedy dokončíte začatú prácu a kedy prídete naposledy. To, čo sľúbite sa snažte aj dodržať a myslite popritom na dodržanie výpovednej doby. Pripravte sa tiež, že zamestnávateľ sa vás bude možno snažiť presvedčiť, aby ste zostali. Premyslite si tiež, čo odpoviete, ak by vám napríklad ponúkol vyšší plat.

Odchod zo starého zamestnania do nového väčšinou nie je jednoduchý. Kým kariérne vám môže pomôcť, niektoré medziľudské vzťahy môže naopak naštrbiť a preto vždy pri týchto situáciách postupujte opatrne a snažte sa jednať férovo.