Hľadáte si prácu? Poradíme vám, aké zručnosti zamestnávatelia vyhľadávajú najviac. Sú to zručnosti, ktoré viete rozvíjať a zlepšovať sa v nich a teda viete tak priebežne zvyšovať vašu trhovú hodnotu. Ktoré to teda sú?
Analytické zručnosti
Zamestnávatelia preferujú pri výbere uchádzačov, ktorí vedia pracovať s problémom: zozbierať dáta, premyslieť si možnosti a aplikovať vhodné riešenie. Ľudia s analytickými zručnosťami vedia tiež vyhodnocovať a podávať správy o výsledkoch. Úzko spätými zručnosťami sú tiež dobré plánovanie, prioritizovanie a organizovanosť.
Komunikačné zručnosti
Schopnosť dobre komunikovať (ústne aj písomne) je dnes veľmi vzácna. Zamestnávatelia v podstate v každej oblasti vyhľadávajú ľudí, ktorí sa vedia vyjadrovať na úrovni, či už v telefóne, online alebo pri práci so zákazníkmi. Niektoré pozície vyžadujú aj schopnosť komunikovať v cudzom jazyku alebo vyjednávať obchodné podmienky.
Práca v tíme
Bez ohľadu na to, v akej sfére si hľadáte prácu, bude pre vás veľkou výhodou, ak budete schopní pracovať v tíme. Dnes sa uprednostňujú uchádzači, ktorí vedia pracovať s nadriadeným, ale dobre vychádzajú aj s kolegami. Mnohé odvetvia dnes delia prácu medzi viacerých členov tímu, preto je potrebná neustála komunikácia. Pri pohovore je preto dobré ukázať, ako sa vám v minulosti darilo tak v samostatnej práci, ako aj v práci v tíme.
Množstvo pracovných ponúk a príprava na pohovor k tomu? Zaregistrujte sa online ešte dnes a pomôžeme vám nájsť prácu vašich snov.
Prispôsobivosť
Originálne nápady alebo kreatívne riešenia problémov sú dnes veľmi vyhľadávané. Ak okrem toho zvládnete pracovať napríklad v rozličných časoch, pod tlakom alebo v práci, ktorá si vyžaduje časté zmeny, tak práve prispôsobivosť je vlastnosť, ktorou disponujete a pomôže vám! Ocenia ju nielen zamestnávatelia, ale aj klienti. Prispôsobivosť bola dokonca zaradená medzi top 5 pracovných zručností v roku 2019! Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, aj prispôsobivosť sa dá trénovať a zlepšovať.
Spravovanie vlastného času (time management)
Stíhanie termínov, zvládanie viacerých projektov naraz a najmä včasné riešenie problémov zamestnávatelia vysoko oceňujú. Ak ste dobrý time manager, znamená to tiež, že ste spoľahlivý, presný a organizovaný. Ak máte však pocit, že vám táto zručnosť ešte občas „hapruje“, vyskúšajte si naše tipy pre dobrý time management, ktoré vám v tom pomôžu.
Toto bolo 5 zručností, ktoré vyhľadávajú zamestnávatelia. Nezabudnite ich spomenúť vo vašom životopise. Neviete, ako na to? Ozvite sa nám a radi vám s jeho napísaním pomôžeme.