5 užitočných tipov, ako zvládnuť manažovanie tímu na diaľku

IKona hodín

5 min čítania

Ikona kalendáru

15.04.2021

Obrázok autora článku

Tím Proplusco

Opatrenia súvisiace so šírením koronavírusu poslali zamestnancov mnohých firiem na nútený home office. Táto situácia už trvá vyše roka a z vítanej pracovnej zmeny sa už pre mnohých stáva doslova otrava. Ľahké to nemajú zamestnávatelia, radoví zamestnanci ale ani manažéri, ktorí museli výrazne zmeniť svoje pracovné metódy a návyky. Zamerali sme sa na to, ako zvládnuť manažovanie menšieho tímu na diaľku.

Zmena fungovania sa mnohých firiem dotkla omnoho viac ako sa pôvodne predpokladalo. Home office trvajúci už vyše roka je navyše poriadnou záťažou aj pre tých najväčších „domasedov“. Zúčastňovať sa pracovných porád, zvládať popri tom situáciu doma a navyše sa aj efektívne venovať svojej práci dá niekedy poriadne zabrať. Je potrebné uvedomiť si, že fungovanie na diaľku si vyžaduje trochu odlišný prístup, ako keď si celý pracovný tím môže sadnúť za jeden stôl. Pripravili sme pre vás 5 tipov, ktoré budú viesť k efektívnejším výsledkom vášho pracovného tímu.


1. Pravidelný online meeting každé ráno

Naplánujte si so svojím tímom každé ráno krátky spoločný virtuálny meeting, pokojne aj na 5-10 minút a preberte si to najdôležitejšie čo vás po pracovnej stránke čaká. Tieto pravidelné stretnutia na diaľku by mali byť krátke a výstižné. Pre vás ako manažéra budú mať prínos v tom, že sa s členmi vášho tímu uvidíte a budete môcť lepšie zhodnotiť, kto je ako pracovne naladený.


2. Prijmite aktuálnu situáciu ako normálnu

Dlhodobý home office je pre málokoho príjemný. Prijmite však aktuálnu situáciu ako novú normu. Zbytočne sa nenechajte zväzovať spomienkami na to, aké to celé bolo, keď ste ešte chodili do zamestnania. Čím skôr túto situáciu prijmete ako fakt a nie iba ako nutné zlo, ktoré by čo najskôr malo skončiť, vaša adaptácia bude jednoduchšia. Ak sa ako tím na tieto obmedzené podmienky adaptujete, pomôže vám to fungovať ešte efektívnejšie.


3. Sústreďte sa najmä na výsledky

Sústreďte sa so svojim pracovným tímom najmä na výsledky. Pracovné návyky v domácom prostredí sa menia a nie každý člen tímu sa vám napríklad bude môcť pravidelne hlásiť vždy v rovnakom čase. Doma má každý vytvorené trochu iné podmienky a preto sa zamerajte skôr na to, kto dosahuje aké výsledky. Doprajte preto vašim kolegom v tíme dostatok voľnosti, no zároveň nepoľavujte z vašich nárokov na výsledky ich práce.


4. Vycibrite si komunikačné zručnosti

Pri práci na diaľku je jasná a zrozumiteľná komunikácia extréme dôležitá. Zastupuje totiž aj chýbajúci osobný kontakt a preto by vždy každý z tímu mal presne vedieť, čo sa od neho očakáva. Na to ale treba viesť komunikáciu vhodným spôsobom. Medzi základné odporúčania patria častejšie ale kratšie porady, využívanie rôznych online nástrojov pre prácu v tíme, či pravidelné zhodnotenie dosiahnutého aj s vizuálnymi pomôckami.


5. Používajte tie správne online nástroje

S rýchlym nástupom opatrení v minulom roku muselo veľa zamestnávateľov riešiť otázku, ako vlastne budú ďalej fungovať na diaľku.

Áno, veľa vecí sa dá vybaviť e-mailom, telefonicky prípadne cez videohovor, často to však nestačí. Do pozornosti sa teda dostali platformy ako Zoom, Slack či Skype for Business. Práve posledný z menovaných má svojho nástupcu Microsoft Teams, ktorý je na komunikáciu v rámci tímu ako stvorený. Dá sa totiž prepojiť s inými aplikáciami, umožní vám komunikovať, viesť schôdze, zadávať úlohy, posielať súbory či schvaľovať projekty.

Ako sme už ale spomenuli pár riadkov vyššie, podobných platforiem je viacero, určite si preto vyskúšajte, ktorá sa vám bude najlepšie hodiť. Práve toto je jeden zo spôsobov, ako si situáciu uľahčiť. Zvyšok je už potom na vašich manažérskych schopnostiachtrpezlivosti.

Zdielať článok:

Podobné články

Minuatúra titulného obrázku článku
Ikona kalendáru

09.10.2016

IKona hodín

Ikona kategorií Kategórie: Kariéra

Vek je len číslo! Presvedčte o tom vášho budúceho zamestnávateľa!

Minuatúra titulného obrázku článku
Ikona kalendáru

23.10.2016

IKona hodín

Ikona kategorií Kategórie: Kariéra

Vyvarujte sa stresu v práci! Neškodí iba produktivite, ale aj zdraviu..

Minuatúra titulného obrázku článku
Ikona kalendáru

01.11.2016

IKona hodín

Ikona kategorií Kategórie: Študenti Kariéra

Využi letné prázdniny, zarob si peniaze a rozbehni kariéru!