Nezáväzná cenová ponuka pre firmy
Nezáväzná cenová ponuka pre firmy
Koľko ľudí potrebujete ?
Vyplňte nižšie údaje
Firma
Vyplňte meno
Vyplňte telefónne číslo
Vyplňte email
*Povinné údaje
Vyplňte nižšie údaje
Vyplňte miesto
Musíte súhlasiť s podmienkami.
Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním/Zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac
Viac informácii Ok
Proplusco praca brigada, pracovny inzerat, noviny so salkou kavy
Späť na začiatok
kariéra

Koronakríza – po akých profesiách bude najväčší dopyt po jej skončení?

kariéra

Žiadosti o spojenia na sociálnej sieti LinkedIn: prijímať všetky, ktoré vám prídu?

Späť na začiatok

zamestnávateľ

Pracovný inzerát – čo všetko by mal obsahovať?

Proplusco praca brigada, pracovny inzerat, noviny so salkou kavy
Autor
Tím Proplusco

3.12.20206 min. čítania

Pracovný inzerát je prvým krokom k úspešnému výberovému procesu, na ktorého konci prijmete nového zamestnanca a ten sa stane prínosom pre vašu spoločnosť. Napísať lákavý pracovný inzerát však nie je vôbec jednoduché, nesmiete navyše zabudnúť na niektoré náležitosti. Pripravili sme pre vás tipy na prípravu pracovného inzerátu, ktorý priláka tých správnych uchádzačov. Čo si treba premyslieť, skôr ako sa rozhodnete napísať pracovný inzerát?


Aké sú povinné náležitosti pracovného inzerátu?

Hneď na úvod začnime tým, aké sú povinné náležitosti pracovného inzerátu. Tých nie je veľa, prakticky jedinou zákonom stanovenou povinnosťou je uvedenie výšky základnej zložky mzdy. Takto uvedená základná zložka mzdy sa stáva záväznou a pri uzatvorení pracovnej zmluvy si nesmiete so zamestnancom dohodnúť nižšiu sumu, ako uvedenú v pracovnom inzeráte. Za nedodržanie tejto povinnosti hrozí zamestnávateľovi pokuta.

Novelou, ktorá do platnosti vstúpila pred vyše dvoma rokmi sa tak pracovné inzeráty s tradičnou formulkou „mzda – dohodou“ stali minulosťou. Túto povinnosť môžete využiť aj vo svoj prospech a váš inzerát môže ľahko vyniknúť, ak ponúkate zaujímavejšie platové podmienky ako vaša konkurencia.


Na čo by ste v pracovnom inzeráte nemali zabudnúť?

Kým základná výška mzdy musí byť v pracovnom inzeráte zverejnená, oplatí sa uviesť omnoho viac informácií. Pozor však, aby ste to neprehnali, naozaj nemusíte písať celú históriu vašej firmy, postačí pridať logo a pár viet. Nezabudnite tiež na spôsob, akým vás majú záujemcovia kontaktovať, čo všetko by vám mali poslať a tiež, akým spôsobom bude prebiehať výberové konanie. Pokojne aj dopíšte, kedy by ste uchádzača chceli prijať, prípadne kedy bude výber prebiehať.

Okrem vyššie uvedeného základu sa ale oplatí rozvinúť a „vyšperkovať“ aj ostatné časti inzerátu. Pri dodržaní nasledujúcich tipov sa váš pracovný inzerát stane doslova magnetom na relevantných uchádzačov.

 

Potrebujete pomôcť s napísaním a uverejnením pracovného inzerátu? Radi vám s tým pomôžeme! 

 

Definujte si obsadzovanú pozíciu

Prvým krokom pred písaním pracovného inzerátu by malo byť jasné definovanie, koho vlastne hľadáte. V tomto prípade je zrozumiteľná komunikácia medzi oddeleniami v spoločnosti veľmi dôležitá. Presne si stanovte, aké pracovné miesto obsadzujete, čo bude náplňou práce, akú mieru skúseností od uchádzačov očakávate a tiež, čo všetko ponúkate. Ak nebudete presne vedieť koho hľadáte, celý náborový proces to môže predĺžiť a skomplikovať.


Inzerát píšte jasne a zrozumiteľne

Ak už viete koho hľadáte, nastáva ďalšia fáza, v rámci ktorej je potrebné pracovný inzerát skomponovať tak, aby zaujal. Rovnako ako pri iných textoch, aj pri pracovných inzerátoch je veľmi dôležitý nadpis. Už v nadpise uveďte presný a zrozumiteľný názov pracovnej pozície a vyhnite sa všeobecným označeniam. Rovnako tak sa nebojte použiť slovenčinu – nemusíte za každú cenu hľadať back-office manažérku, ale pokojne administratívnu pracovníčku.

Pravidlo „jasne a zrozumiteľne“ dodržiavajte aj v ďalších častiach pracovného inzerátu. Uchádzači asi nebudú príliš zvedaví na vaše slohové kreácie. Jasne napíšte koho hľadáte, čo by mal podľa vás spĺňať ideálny uchádzač a čo všetko mu ponúkate vy.  


Nezabudnite na prehľadnú štruktúru

Môžete mať perfektne zrozumiteľný text, no ak budú jednotlivé vety nahádzané doslova „jedna cez druhú“ a celý inzerát bude jeden dlhý neprehľadný odstavec, zrejme váš inzerát nikto ani nedočíta. Nepripravujte sa zbytočne o uchádzačov, ktorých odradíte neprehľadnou formou inzerátu a rozdeľte ho na niekoľko prehľadne spracovaných odstavcov, prípadne časti s odrážkami. To naozaj dôležité sa nebojte zvýrazniť.


Píšte „na rovinu“ a nevymýšľajte si

Úprimnosť sa cení a platí to aj pri pracovných inzerátoch. Príliš nadnesene pôsobiaci inzerát môže mnohých realisticky zmýšľajúcich čitateľov odradiť a naopak prilákať záujemcov s nerealistickými očakávaniami. Rovnako je škoda, ak bude uchádzač z pohovoru odchádzať sklamaný, pretože podľa inzerátu mal úplne inak nastavené očakávania. Nemárnite čas sebe a ani iným.


Prispôsobte pracovný inzerát tomu, koho hľadáte

Pracovné inzeráty plné typických klišéprázdnych fráz dnes už nikoho neohúria. Naopak, vyvolajú pocit šablónovitosti a neosobnosti. V inzeráte preto nezabudnite na adresnosť. Myslite na to, že záujemcovi o prácu u vás sa priamo prihovárate a nebojte sa primiešať trochu vlastnej kreativity. Samozrejme, ak sa to s ohľadom na obsadzovanú pozíciu hodí. Ak napríklad hľadáte marketingového manažéra, pokojne použite uvoľnenejší tón. Naopak, ak hľadáte IT špecialistu, stavte skôr na formálnejší, no vecný a presný popis obsadzovanej pozície.


Dobre napísaný pracovný inzerát je výhodou pre obe strany. Pre vás ako zamestnávateľa bude znamenať kontaktovanie od relevantných záujemcov, ktorých síce možno nebudú stovky ale pôjde takpovediac o „lov v tých správnych vodách“. Ľudia hľadajúci si zamestnanie zas ocenia, keď budú mať jasnú predstavu o tom, či je daná pozícia pre nich vhodná a nebudú márniť čas pohovormi na miesta, o ktoré ani nemajú záujem.


Späť na začiatok