Stal si sa po prvýkrát šéfom? Tu je 7 krokov k tomu, aby si bol dobrým vodcom! | PROPLUSCO s.r.o
Nezáväzná cenová ponuka pre firmy
Nezáväzná cenová ponuka pre firmy
Koľko ľudí potrebujete ?
Vyplňte nižšie údaje
Firma
Vyplňte meno
Vyplňte telefónne číslo
Vyplňte email
*Povinné údaje
Vyplňte nižšie údaje
Vyplňte miesto
Musíte súhlasiť s podmienkami.
Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním/Zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac
Viac informácii Ok
Ilustračný obrázok
pohovor

CV VS RESUMÉ: VIETE, AKÝ JE MEDZI NIMI ROZDIEL?

pohovor

5 elementov, ktoré vás uprednostnia pred mladším uchádzačom o prácu

kariéra

Stal si sa po prvýkrát šéfom? Tu je 7 krokov k tomu, aby si bol dobrým vodcom!

Ilustračný obrázok
Ing. Veronika Karcolová

6.1.20174 min. čítania

 

Stať sa šéfom je profesionálna výzva. Najmä, ak zatiaľ nemáš veľa profesionálnych skúseností a tie najlepšie referencie. V dnešnom svete generačné zmeny, zrýchlené tempo života, konkurencieschopnosť, ktorá je teraz globálna a prístup k lepším vzdelávacím príležitostiam umožňujú čoraz mladším ľuďom prevziať zodpovedné pracovné pozície.

Patríš aj ty k tým, ktorí sa posunuli vo svojej kariére a po prvý krát vo svojom živote sa postavili do vedenia pracovného kolektívu?

Aj keď si si svoju pozíciu zaslúžil profesnými výsledkami, určite máš veľa otázok a možno aj pochybností, či to zvládneš. Ako povedal Spiderman, veľká moc nesie veľkú zodpovednosť.

Byť šéfom má určite veľa úľav a výhod, ale musíš ich získať postupne podľa vlastného uváženia. Stať sa rešpektovaným, obdivovaným vodcom a zdrojom inšpirácie pre svojich kolegov nie je jednoduché. Je to ťažké, ale nie nemožné. Šéfom sa predsa nikto nenarodil. Preto maj na pamäti nasledovných 7 kľúčových krokov:

1, Uvedomuj si svoju schopnosť ovplyvňovať

Ako tímový vodca musíš poznať a zvládnuť schopnosť ovplyvňovať nielen pracovné prostredie, ale aj osobnosť svojich kolegov. Pri plnení povinností so svojimi podriadenými spolupracuj. Uvedom si, že šéfovať neznamená komandovať.

2, Rozvíjaj svoju schopnosť empatie

Vždy, v každej situácii, v ktorej musíš spolupracovať so svojimi kolegami (urobiť rozhodnutie, vyriešiť konflikt a pod) sa „postav“ aj na miesto toho druhého a premýšľaj o tom z jeho pozície. Nezabúdaj, že než si sa stal šéfom, bol si aj ty na jeho mieste.

3, Asertívne komunikuj

Jednou z hlavných príčin organizačných problémov vo firmách je slabá komunikácia. A preto sa zameraj na asertívnu komunikáciu, aktívne počúvanie, neverbálnu komunikáciu a vždy sa pokús vžiť aj „do kože“ toho druhého.

4, Trvalo motivuj

Nie je všetko zlato, čo sa blyští. Peniaze v dnešnej dobe nie sú tou jedinou „premennou“, ktorá ľudí motivuje. Väčšina zamestnancov oceňuje uznanie svojho šéfa i kolegov, ako aj profesionálne výzvy. Pamätaj si, že jednou z hlavných príčin demotivácie kolegov je samotný šéf.

5, Uveď príklad

Nič tak neovplyvňuje dôveryhodnosť a osobnosť šéfa ako práca s tímom, ktorému dávaš osobný príklad. Určite neuspeješ vydávaním nezmyselných rozkazov.

6, Emocionálna inteligencia

Racionálne a objektívne myslenie je to, ktoré používaš v každodennom živote. Avšak nie vždy funguje, alebo stačí na najlepšie zvládnutie všetkých situácií. A práve vtedy musíš uplatniť iné schémy myšlienok – emocionálnu inteligenciu, ktorá ti otvára možnosť uvažovať o alternatívnych riešeniach, o iných spôsoboch reagovania na situácie.

7, Poskytni svojim kolegom príležitosť

...aby sa cítili schopní vykonávať a plniť úlohy, ktoré im zadávaš. Kolegovia potrebujú mať pocit, že im veríš a

dôveruješ. Nepodľahni svojmu strachu z chýb, ktoré môžu kolegovia urobiť.

Vieš, čo je INTELIGENTNÁ DELEGÁCIA? Znamená to INTELIGENTNÝ SYSTÉM DELGOVANIA, t.j. že nikdy nemôžeš delegovať zodpovednosť. Ale na svojich kolegov by si mal delegovať úlohy a projekty a nechať svoj tím pracovať a autonómne sa rozhodovať v rámci jasne vymedzených ukazovateľov.

(zdroj: www.finanzaspersonales.co)